Recensie De Graces | Laure Eve

Om de een of andere reden zijn de recensies van mij van de afgelopen weken nogal negatief. Misschien ben ik kritischer geworden? Of lees ik echt alleen maar boeken die ik helemaal niks vind? Naar het boek De Graces keek ik echt uit! Prachtige cover en goede marketing zette hem bij mij erg hoog op de TBR stapel. Maar of ik het wel wat vond?

30309025
Bron: goodreads.com

Titel: De Graces
Schrijver: Laure Eve
ISBN: 9789000348114
Aantal pagina’s: 272
Uitgever: Van Goor | 2016

Wanneer River Page met haar moeder naar een klein dorpje verhuist, valt ze als een blok voor de knappe en ongrijpbare zeventienjarige Fenrin Grace.

Het gerucht gaat dat de Graces – Fenrin, zijn tweelingzus Thalia en hun jongere zusje Summer – heksen zijn, en River gelooft dat maar al te graag. Ze wil niets liever dan in hun nabijheid zijn en hun geheimen ontdekken. Zorgvuldig plant ze elke stap die nodig is om haar doel te bereiken. De Graces zijn erg op zichzelf, maar River raakt bevriend met Summer en zo wordt ze kind aan huis. Ze komt steeds dichter bij de waarheid over de familie en vooral dichter bij Fenrin. Maar River heeft ook haar eigen geheimen. Wanneer Fenrin eindelijk binnen handbereik lijkt te zijn, gebeurt er iets waardoor alles voorgoed verandert.
Beklemmend en mysterieus: De Graces laat je niet meer los!

Ik dacht ah heerlijk een heksenboek! Leuk! Maar niets is minder waar. Ik denk dat dit boek oprecht het raarste boek is wat ik ooit heb gelezen.
Waarom? Om de een of andere reden denkt iedereen in een dorp dat deze ene familie bestaat uit heksen. En om het even duidelijk te maken, dit boek speelt zich af in het heden. Niet in de middeleeuwen of zo waar iedereen dacht dat rare mensen heksen waren. Nee gewoon in het nu. Oke, dit was punt 1 wat ik raar vond aan het boek.

Punt 2: iedereen (en dan echt iedereeeeeeeen) is geobsedeerd door de familie Grace. Om de een of andere reden gaan ze alleen met elkaar om en hebben ze geen vrienden dicht bij huis maar iedereen wil bevriend met ze zijn en gezien met ze worden. Uhm, wat? Twilight parallel hier!? Maar deze mensen zijn geen wild aantrekkelijke vampieren, maar gewoon tieners. Tieners die zich anders kleden dan andere, of te wel: in de gewone wereld zouden deze tieners niet populair zijn nee ze zouden gepest worden. Waarom? Ze zijn de ultieme buitenbeentjes! Geen vrienden, aparte kleding, rare ouders etc. Zeker in een klein Amerikaans dorp ben je dan niet populair hoor.

Punt 3: dit boek heeft het meest hilarisch slecht geschreven plot ooit. Het sloeg gewoon helemaal nergens op! De hoofdpersoon is een psychopaat die opgesloten moet worden. Sorry hoor, maar vrienden worden met een meisje om wat met haar broer te krijgen en eigenlijk alles doen om er achter te komen of ze heksen zijn? Uhm ben je niet helemaal lekker ofzo?
De plot twists waren erg hilarisch en ik heb echt zo hard gelachen bij dit boek. En nee het is geen humoristisch boek. Het moet juist duister en mysterieus zijn. Ik vond het plot vaker hilarisch slecht.

Punt 4 (mogelijke spoiler voor mensen die super spoiler gevoelig zijn 😉 ): De karakter ontwikkeling in het boek is het meest ongeloofwaardige ooit. In veel boeken is er een ontwikkeling. In dit boek gewoon niet. De karakters zijn aan het begin en aan het eind precies hetzelfde en totaal niet geloofwaardig. Oh nou de hoofdpersoon maakt wel een verandering door haar hele karakter veranderd in een totaal ander karakter. Deze verandering gebeurt van dag 1 op dag 2. Heeeel geloofwaardig voor een 16 jarig meisje.

En ten slot de schrijfstijl. Ik denk oprecht dat ik dit een van de slechts geschreven boeken vond die ik ooit heb gelezen. Ik kan hier gewoon bijna niets over zeggen, aangezien het zo enorm saai was. Waar andere schrijvers mooi schrijven, poëtisch zijn, etc is Laure Eve ‘niks’. Ik heb gewoon geen ander woord dan ‘niks’ hiervoor. Letterlijk het enige van dit boek waar ik positief over ben is de laatste zin. Omdat het toen eindelijk klaar was.

Ik kan eerlijk zeggen dat De Graces het slechtste boek is wat ik ooit heb gelezen. Ik heb oprecht spijt dat ik tijd heb verspilt aan het lezen van dit boek zo erg vond ik het.

1 hart

-X- Mirthe