Recensie Wink Poppy Midnight | April Genevieve Tucholke

Een paar maanden geleden bracht Blossom Books het boek Wink Poppy Midnight uit. De reacties online waren erg enthousiast over de Nederlandse publicatie van dit boek. Plus de cover is prachtig mooi dus heb ik hem hier in de bibliotheek geleend want tsja een Nederlandse editie van een boek krijgen in Amerika is toch wel vrij lastig.

23203106
Bron: goodreads.com

Titel: Wink Poppy Midnight
Schrijver: April Genevieve Tucholke
ISBN: 9789020679472
Aantal pagina’s: 210
Uitgeverij: Blossom Books| 2016

Elk verhaal heeft een held. Elk verhaal heeft een schurk. Elk verhaal heeft een geheim. Wink is het vreemde, mysterieuze buurmeisje met wild rood haar en sproeten. Poppy is blond en boosaardig, en gebruikt haar schoonheid om iedereen om zich heen te manipuleren. Midnight is de lieve, onzekere jongen die tussen hen gevangen zit. Wink. Poppy. Midnight. Twee meisjes. Een jongen. Drie stemmen die van de pagina’s spatten in korte, betoverende hoofdstukken en de lezer meesleuren naar een onvermijdelijk einde. Wat is er echt gebeurd? Iemand weet het. Iemand liegt

Ik begon met dit boek zonder enig idee waar het eigenlijk over ging. Behalve de beschrijving van het boek dan. Ik had zo’n idee dat er een groot iets zou gebeuren in het boek waar ze dan over gingen vertellen en de lezer dan zou moeten uitvogelen wat er werkelijk is gebeurd. Nou niet dus. Ik heb het hele boek gewacht tot er werkelijk iets zou gaan gebeuren, maar er gebeurde eigenlijk helemaal niks! Na een tijd lezen gebeurde er eindelijk iets, maar dat was uiteindelijk erg klein en ik dacht: he nu gaat het boek eindelijk beginnen! Nou niet dus. Kennelijk was dat waar het boek om draaide.

Het enige wat ik leuk vond aan het boek (naast de prachtige cover dan) was de schrijfstijl. De schrijfster kan werkelijk erg mooi vertellen, alleen jammer dat er niks was om te vertellen in het verhaal. De schrijfstijl zou ik vooral beschrijven als romantisch en mysterious.

Wat ik ook erg jammer vond van het verhaal is dat ik geen van de karakters interessant waren. De 3 hoofdpersonen vond ik erg saai, Wink vond ik het minst saai, maar die kwam lichtelijk over als een psychopaat met haar gepraat over sprookjes en boeken en hoe verhalen horen af te lopen. Ook de bijfiguren vond ik erg simpel geschreven en gingen totaal niet leven voor mij. Iedereen was nogal simpel en bleef het hele boek hetzelfde voor mijn gevoel. Of te wel amper karakter ontwikkeling in het gehele boek. Ik vond dit erg jammer, aangezien ik aan het begin het gevoel had dat er zat plek was voor positieve en negatieve ontwikkelingen. Zelf vond ik dit zo jammer van het boek! Naar mijn idee was het algemene idee van het boek dat je zelf uitvogelt welk van de karakters de held, leugenaar en wie de slechterik. Maar ik kan je werkelijk waar niks over de karakters vertellen! Ze zijn alle 3 zo oppervlakkig dat je er niks over kan zeggen en dat terwijl ik dacht dat dit boek zou aantonen dat mensen niet maar 1 ding zijn en niet per se te definiëren zijn door hun gedrag volgens de schrijver:

People aren’t just one thing. They never, ever are.

Maar waarom schrijf je je karakters dan wel zo??? Ik wist na een paar hoofdstukken al wie wie zou zijn en vond het erg jammer dat de ‘moraal’ die de schrijver voor mijn gevoel wou overbrengen totaal niet van toepassing was op haar boek!

Ik vond Wink Poppy Midnight een heel erg leeg boek zonder echt gebeurtenissen en daarom erg weinig hartjes waard. Ik vind het eigenlijk erg jammer dat ik tijd heb verspilt met het lezen van dit boek. Sorry Blossom Books, ik ben fan van bijna al jullie boeken, maar dit boek vond ik helaas helemaal niks.

1 hart1 hart

-X- Mirthe