Recensie Bloedband, Julie Kagawa

Ik ben helemaal in de ban van de Blood of Eden serie van Julie Kagawa. Na het lezen van Onsterfelijk stel ik mij Allie voor als een soort Mulan vechtend tegen de Rabdo’s om de mensen die haar dierbaar zijn te beschermen. Dit is het tweede deel van de Blood of Eden serie en mijn verwachtingen voor dit boeken waren na het lezen van deel 1 erg hoog.

bloedband foto

Titel: Bloedband | Blood of Eden deel 2
Schrijver: Julie Kagawa
ISBN: 9789034787613
Pagina’s: 464
Uitgever: Harlequin Young Adult |2014

Nu ze Zeke, de jongen op wie ze verliefd is, heeft moeten achterlaten in Eden, heeft Allie nog maar één doel voor ogen: haar maker, Kanin, redden uit de klauwen van de psychopatische vampier Sarren. En ze voelt dat ze niet veel tijd meer heeft. Het spoor leidt haar naar haar geboorteplaats, de plek waar het allemaal begonnen is. Als ze daar aankomt, blijkt Sarren met het dodelijke roodlongvirus te hebben geëxperimenteerd, waardoor nu niet alleen mensen maar ook vampiers groot gevaar lopen… Wanneer zelfs de eeuwigheid niet voor altijd lijkt te zijn, komt Allie voor een hartverscheurende keuze te staan…

In Bloedband gaat Allie op jacht naar Sarren om haar maker Kanin te redden. Ze volgt Sarren door de bloedband die zij met Kanin heeft te volgen. Alle vampiers hebben een bloedband met hun maker en met hun bloedbroer of zus. Hierdoor kom ze Jackal ook al snel weer tegen, wat ik helemaal niet erg vond want in Onsterfelijk vond ik Jackal echt geweldig! En nu nog steeds! Echt een heerlijk karakter om over te lezen met zijn vele sarcastische opmerkingen. Ik vond het ook leuk om over de tegenstellingen tussen Allie en Jackal te lezen. Allie probeert namelijk nog steeds zo menselijk mogelijk te blijven terwijl Jackal de demon in hem al lang omarmt heeft.

Wat ik ook erg leuk aan dit boek vond was dat je eindelijk meer te weten komt over de vampierssamenleving in New Covington. Menselijke Allie had er in Onsterfelijk natuurlijk wel al iets over verteld en Kanin had toen ook wat droge regeltjes geleerd aan Allie over hoe zo’n samenleving in elkaar zit. Het is echter heel anders wanneer de hoofdpersoon echt in de binnenstad komt en het echt ervaart. Zo snap je het namelijk echt een stuk beter hoe de vampier wereld in elkaar steekt. Dat vond ik eigenlijk toch wel echt het leukste van dit boek. Samen met Jackal natuurlijk 😉

1 hart1 hart1 hart0,5 hart

-x- Mirthe